Even voorstellen: Nico Appelman - CAV Agrotheek
Zoeken

Zoeken in nieuwsberichten

Nieuws

Even voorstellen: Nico Appelman

Even voorstellen: Nico Appelman

Ondernemend en veelzijdig is Nico Appelman (57) in ieder geval. Als 20-jarige gestart met een rijdende winkel, stapte hij over naar een eigen brood- en banketbakkerij en werd hij daarna eigenaar van de supermarkt in zijn woonplaats Abbekerk. Vervolgens richtte hij een advies- en detacheringsbureau op voor de inrichting van supermarkten en bouwmarkten, gevolgd door een bedrijf in aluminium profielen. Na daarna weer een supermarkt te hebben gehad, is hij 11 jaar lang bedrijfsleider bij De Boet in Hoogwoud geweest, totdat zijn dochter Kim, administratief medewerker bij CAV Agrotheek hem wees op de vacature.

 

Boeiend bedrijf

1 februari is Nico gestart als bedrijfsleider. Een functie met een algemene benaming, maar met een nieuwe invulling. “Wat ik voor werk ik ook doe, ik doe het met dezelfde inzet en betrokkenheid als voor een eigen bedrijf. CAV Agrotheek vind ik een heel boeiend bedrijf. Het is heel divers, actief in zoveel sectoren, met enorm veel producten. Het belang van de boeren staat voorop. Ik heb heel veel met consumenten te maken gehad, nu met het bedrijfsleven. Dat geeft een heel andere hectiek. Binnen dit bedrijf hebben we het geluk, dat veel mensen er al heel lang werken en een schat aan ervaring hebben. Maar als een bedrijf heel hard groeit, moet de werkwijze binnen een bedrijf ook meegroeien. Ik hoop, dat ik daar met mijn ervaring een steentje aan kan bijdragen.”

 

Weersafhankelijk

Binnen het bedrijf werkt Nico eraan, het logistieke proces te verbeteren. “Doordat de planner en  twee medewerkers uit de loods afscheid hebben genomen, zijn er vier nieuwe medewerkers gestart. Als het mooi weer wordt, willen alle boeren direct aan de gang en kan het hier ineens enorm druk worden. Iedereen doet zijn uiterste best om ervoor te zorgen, dat de bestelde materialen de dag daarna kunnen worden uitgeleverd. Wat dat betreft zullen de klanten geen verschil merken.

 

Elke medewerker, elke schakel binnen het bedrijf is van belang.

 

Andere band

Nico streeft er wel naar, de werkzaamheden binnen de verkoop, verwerking en logistiek meer op elkaar af te kunnen stemmen. “Elke medewerker, elke schakel binnen het bedrijf is van belang. Maar voor mij is belangrijk eerst inzicht te krijgen in de verschillende seizoenspieken binnen het bedrijf. Wie ben ik om te oordelen dat het anders moet, als het altijd zo is gegaan? Het wiel is hier al uitgevonden. Misschien kan ik helpen door te kijken of het wiel nog beter loopt, als er een ander bandje op wordt gezet.”

Agenda